Eerste logeerpartijtje in liverpool :) - Reisverslag uit Liverpool, Verenigd Koninkrijk van Christa Eekhuis - WaarBenJij.nu Eerste logeerpartijtje in liverpool :) - Reisverslag uit Liverpool, Verenigd Koninkrijk van Christa Eekhuis - WaarBenJij.nu

Eerste logeerpartijtje in liverpool :)

Door: Chrsta123

Blijf op de hoogte en volg Christa

04 Maart 2012 | Verenigd Koninkrijk, Liverpool

Afgelopen maandag was het zo ver.. Anouk zou 3 daagjes naar Liverpool komen om mijn stekje te zien en natuurlijk Liverpool.. Ik moest in de vroege uurtjes nog ff snel naar de uni, maar rond kwart voor 10 zat ik in de bus onderweg naar het John Lennon Airport om haar op te gaan halen.. Ze zou om kwart voor 11 landen, maar ze was al om half 11 geland.. Rond kwart voor 11 kwam ze de aankomsthal in :)

Het was haar eerste x Engeland, dus ze keek haar ogen al uit toen we in de bus richting het centrum zaten.. Het is hier qua huisjes heel anders dan in Nederland en de wegen zijn ook niet altijd optimaal.. Eenmaal aangekomen bij de uni om haar tas te dumpen, was het tijd voor een korte rondleiding op het lab :) Nu stelt het niet zoveel voor, maar toch altijd leuk om even te laten zien en ze heeft ook die mooie wormpjes van mij gezien.. Nog een paar vriendinnen van mij ontmoet voor we de stad onveilig gingen maken.. Het was nog droog en lekker weer toen we de stad in liepen, maar later die dag begon het wel te miezeren.. Lekker geluncht bij Eat. wat echt een aanrader is :) Natuurlijk zijn we even wezen shoppen, wat resulteerde in een vest voor mij en jurkje + ketting voor anouk.. Daarna lekker ook bij Costa geweest voor een drankje :) nog wat winkels ingeweest en voor we t wisten was t rond half 6, dus boodschapjes gedaan.. spullen op de uni opgehaald en naar mijn stekje gegaan :) Daar de spullen eerst boven gebracht op mijn kamer en toen eten gemaakt.. lekker kipvingers met gebakken aardappeltjes en sla :).. En een lekker toetje na natuurlijk!

Natuurlijk Anouk ook even voorgesteld aan Tom, Sarah en Declan.. Toen boven tv gekeken, beetje gelezen en gekletst voor we gingen slapen.. De volgende ochtend lekker uitgeslapen en na het ontbijt rond uurtje of half 12 naar de stad gegaan om naar het World museum of zoals Anouk t verwoordde "het Dierenmuseum" te gaan. Het was gezellig druk, omdat heel veel scholen dachten we gaan met de kids een dagje naar het museum! Na ongeveer 2,5 uur waren we wel door het museum heen en was het tijd voor een late lunch.. Dit x maar lekker voor de McDonalds gekozen en daar happie gegeten voor we naar het reuzenrad gingen wat bij de Albert Dock staat.. Dachten gaan even een rondje doen, maar bleek toch duurder te zijn dan gedacht dus was onze wandeling eigenlijk voor niets, maar we zagen ook wat winkeltjes bij de Albert Dock, dus daar even rondgekeken en heb ook het cadeautje voor Oma Coba al gevonden.. namelijk de koningin op een kopje.. alsof mijn oma (wordt 83) nog niet genoeg kopjes heeft, maarja een kopje met de engelse koningin mag niet ontbreken! En verder geen idee wat ik voor haar zou kunnen kopen.. Dat terzijde namen we ff pauze langs de mersey voor we richting de lambanana's gingen voor wat foto's :) Daarna de bus gepakt, omdat we t lopen even zat waren om ook nog even langs Liverpool te rijden en Everton te zien.. Toen weer met een andere bus terug naar het centrum gegaan voor we lekker gingen eten bij zizzi's :) Toen we weer thuis kwamen nog ff gekletst met Sarah en Tom, die bezig waren om een nieuw tafeltje in de gang te maken.. Nieuwe vloer en nu nieuwe tafel en spiegel :) .. Toen weer naar boven gegaan en flimpje opgezet, nja die was al op tv.. Was laatste avondje Liverpool voor anouk en de volgende dag zou ze weer naar huis gaan.. En toen nadat ze gedoucht had zijn we weer gaan slapen om de volgende dag wat eerder op te staan, moest namelijk nog wat op de uni doen..

Die woensdag dus alles ingepakt en naar de uni gegaan om daar weer haar spullen te dumpen voor we nog even de stad in gingen.. Ik moest toch ook nog even wat wormen scoren en de hele dag met een zware tas lopen was ook niets.. In de stad weer bij Eat. geluncht en nog wat winkels ingeweest, waar Anouk weer wat leuke dingen had gekocht.. En toen terug naar de uni om haar spullen te pakken en de bus naar het vliegveld te nemen.. Daar aangekomen namen we nog even een theetje bij de Starbucks voor we om half 5 echt afscheid namen van elkaar.. Was onwijs gezellig die 3 daagjes waarin we veeeeel gelopen hebben en gedaan hebben.. Was ergens wel vermoeiend, maar leuk vermoeiend en wilde die woensdag ergens ook wel mee terug naar Nederland.. Ach ja is normaal denk ik en over iets minder dan 2 weekjes komt mijn mams een weekendje langs dus.. :) Nog 5 maandjes en 1 dag en ik kom echt weer terug! Tot dan ga ik lekker genieten hier in Liverpool en komt naast mijn mams ook Anne nog op bezoek, dus nog genoeg drukte!! :)

  • 04 Maart 2012 - 17:59

    Anouk:

    Yeahhh, goede post dit haha! Was inderdaad super leuk meis, ook om alles zo weer terug te lezen eigenlijk hihi..
    We contacten, en tot over 5 maanden alweer ;) Ahh haha nee, maar je komt je tijd daar wel door, inderdaad lekker met visite en gewoon alle mensjes daar! Dikke kus Xx

  • 04 Maart 2012 - 20:21

    Christa Eekhuis:

    Jup zoals beloofd heb ik het dit weekend nog gedaan ipv maanden later.. haha.. Jahaa we skypen nog wel een aantal x :) En die 5 maandjes zijn ook zo weer voorbij hoor!! :) Alleen jammer dat je er niet bent als ik terugkom :P.. xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Christa

Actief sinds 02 Nov. 2011
Verslag gelezen: 1383
Totaal aantal bezoekers 9368

Voorgaande reizen:

02 December 2011 - 05 Augustus 2012

Liverpool!

01 November 2011 - 03 November 2011

Kamers zoeken in Liverpool

Landen bezocht: