Beetje late kerst en O&N verhaal, maar toch... - Reisverslag uit Liverpool, Verenigd Koninkrijk van Christa Eekhuis - WaarBenJij.nu Beetje late kerst en O&N verhaal, maar toch... - Reisverslag uit Liverpool, Verenigd Koninkrijk van Christa Eekhuis - WaarBenJij.nu

Beetje late kerst en O&N verhaal, maar toch...

Door: Chrsta123

Blijf op de hoogte en volg Christa

11 Februari 2012 | Verenigd Koninkrijk, Liverpool

Het is alweer ongeveer 1,5 maand geleden, maar toch moet ik dit even plaatsen :P.. Hier hebben ze kerstavond, 1e kerstdag en boxing day.. Op kerstavond was t hier in huis gewoon rustig, ook al waren Sarah en Tom druk bezig met het voorbereiden van eten voor 1e kerstdag!

Op 1e kerstdag kwam ik rond uurtje of 10 uur naar beneden en na elkaar een fijne kerst te hebben gewenst kreeg ik een heus engels (kerst)ontbijt.. Zat ik daar met een bord op schoot met witte bonen in tomatensaus, tomaten, scrumbled egg, bacon, soort van kipnugget ding maar dan van aardappel, toast en natuurlijk een worstje! Het was erg lekker, maar zoiets hoef ik voorlopig niet meer als ontbijt.. Owja 1 ding, de engelsen eten dit echt niet elke dag hoor!! ;) Cadeautjes daarna natuurlijk uitgepakt en om 11 uur zaten we alweer aan 'Christmas in a glass', oftewel champagne met jus d'orange.. Lekker, maar vroeg voor alcohol in mijn geval!

Rond een uurtje of half 2 gingen we naar de kroeg aant einde van de straat.. Zat vol mensen (ook heel veel mensen die sarah en tom niet eens kenden en zij kennen daar veel mensen) die allemaal aan de alcohol zaten.. zelfs mensen die normaal niet drinken nemen een alcoholische versnapering.. Dus ja ik moest er ook weer aan geloven :P Daar kwamen de dubbele JD cola hoor.. haha.. Gelukkig kon ik er nu beter tegen :) Nou rond uurtje of 3 weer terug naar huis waar we om half 4 alweer aan t avondeten gingen! Half 4!! Niet echt mijn ding, maar ik had wel honger dus ja kwam goed uit.. Natuurlijk waren er ook van die christmas crackers! Daarin zit sowieso 1 cadeautje waar je 9vd10x niets aan hebt, maarja het is voor de fun! Er zat naast een cadeautje in de onze ook een rood kroontje die op moest en tja toen was t spelletjes time.. Wie ben ik! 2 rondes gespeeld vol lol en om 6 uur zaten we gezellig op de bank.. voor we t wisten was t half 10 en ging t grootste gedeelte slapen.. Best vroeg voor een 1e kerstdag, maar sarah en tom waren de hele dag al druk bezig en de dag ervoor ook dus.. Was wel geslaagd hoor!!

Nou boxing day is de dag dat alles in de zware uitverkoop gaat en vooral de chinese/japanse studenten hier op pad gaan om papa's geld uit te geven! Ik heb lekker een dagje niets gedaan..

Oud en nieuw was een lekker rustig dagje.. geen vuurwerk wat je hoorde vanaf dat je wakker werd.. mag hier pas afgeschoten worden als t donker wordt of rond 7 uur.. Mooi geregeld! Verder was t heerlijk weer, dus in de avond zaten we lekker in de tuin met muziekje, drankje en vuurtje :) Om 12 uur was t nog steeds best stil, maar dat komt omdat er tussen 18 okt en 10 nov ofzo alleen vuurwerk verkocht mag worden, dus dan koopt iedereen t en wordt t ook rond die tijd afgeschoten ipv op 31 dec.. Naast t weinige vuurwerk, waren er wel veeeeel lampionnen in de lucht :) alleen die konden weer laag overvliegen en zo weer evt vuurtjes veroorzaken in bomen.. tja.. Gelukkig geen last van gehad, maar wel leuke avond gehad :)

Nu op naar t volgende verhaaltje.. Mijn eerste bezoek van vrienden hier! :)

  • 12 Februari 2012 - 12:34

    Anouk:

    Jaaa voortaan iets eerder posten hoor :p Maar leuke foto's ook van de kerstboom en cadeausss! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Christa

Actief sinds 02 Nov. 2011
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 9371

Voorgaande reizen:

02 December 2011 - 05 Augustus 2012

Liverpool!

01 November 2011 - 03 November 2011

Kamers zoeken in Liverpool

Landen bezocht: